De Toekomst realiseert eerste menukrant die tot leven komt

Horeca krijgt een extra dimensie met de introductie van een interactieve menukrant. Gasten in de restaurants van Center Parcs kunnen met hun smartphone de menukrant scannen en worden vervolgens met korte films meegenomen in de wereld van de verschillende restaurants in het park. Ook kunnen zij onder andere Albron meehelpen de menukaart te ontwikkelen, een eet- of drinkadvies ontvangen gekoppeld aan het weer, of stemmen op hun favoriete medewerker. Zo draagt de interactieve krant bij aan verhoging van de beleving in de restaurants van Center Parcs, waar Albron horeca en food retail verzorgt.

Bekijk-de-video

Uniek crossmediaal communicatieconcept

De menukrant is een platform dat toegang biedt tot een digitale wereld. De techniek (Layar augmented reality), maakt het mogelijk print tot leven te brengen. En dat werkt. De verhalen van de nieuwe horecaconcepten zijn verfilmd om de gasten te prikkelen. Zo zijn zij geen toeschouwer van een decor waarin zij eten en drinken, maar worden zij écht onderdeel van het verhaal. Het maakt de beleving in het restaurant compleet. Corine Holtmaat, activatiemanager van Albron, over het concept: “Mensen worden overspoeld met informatie en lezen over het algemeen steeds minder. Beeld en video zijn juist goede dragers om een verhaal te vertellen, de kijker te raken en mee te nemen, vandaar deze keuze. Een ander voordeel van video is dat je meerdere zintuigen tegelijk prikkelt en daardoor meer impact in communicatie bereikt. Zo raken we mensen in het hart en creëren we waardevolle momenten en herinneringen.”
Het concept biedt ook leveranciers en producenten een uniek communicatieplatform om hun merkbeleving over de bühne te krijgen. Advertenties komen tot leven en hebben een hogere attentiewaarde dan bijvoorbeeld een commercial op tv. Corine Holtmaat: “De mogelijkheden zijn eindeloos. In de menukrant wordt bijvoorbeeld het geheim van Heineken onthuld, kan de gast via de interactieve wereldkaart het verhaal van chocolade ontdekken en de specials van het seizoen vinden. We kunnen alles 24/7 aanpassen en zijn zo altijd relevant.”

De Toekomst

Albron heeft voor de realisatie van dit crossmediale communicatieconcept met volle overtuiging gekozen voor de Toekomst. De naam zegt genoeg. “Wij kijken vooruit, naar de wereld van de toekomst en maken gebruik van nieuwe en moderne technologieën, zoals Layar, voor online en print media.” aldus Nic Roos, directeur van de Toekomst.

Kruip in de huid

De ontwikkeling van dit concept staat niet op zich. Verwennen, verleiden en verrassen is het motto van Albron, dat al vele jaren actief is in commerciële horeca. Als geen ander kruipt de foodservice-organisatie in de huid van de opdrachtgever en levert daar een bijdrage aan gastbeleving en rendement. Albron exploiteert diverse horeca- en retailconcepten in onder andere de parken van Center Parcs, Keukenhof, Instituut voor Beeld en Geluid, Paleis Soestdijk en Paleis Het Loo en Soldaat van Oranje – De Musical.

Nieuwsgierig geworden?

Geef uw adres door via communicatie@albron.nl en ontvang de krant per post. Of kies voor de totale beleving en kom het een keer ervaren in één van de vernieuwde restaurants bij Center Parcs! U bent van harte welkom. Stuur voor meer informatie een mailtje naar communicatie@albron.nl

Meer weten hierover?Neem contact op!

Klanten met een app van de Toekomst